Wyobraź sobie, że tworzysz kampanię marketingową, w której każdy przekaz kierowany do konsumenta generuje zyski bądź tworzy pozytywne wyobrażenie o Twoim przedsiębiorstwie. Cóż…to tylko idealistyczne podejście. Zdarzają się sytuacje, kiedy to pozyskany klient po zrealizowaniu zakupu produktu bądź nabyciu usługi, nie powraca na stronę sklepu.
Jak temu zaradzić? Odpowiedź dostarczy Ci remarketing. Przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór kluczowych informacji na jego temat. Jeżeli jednak zapragniesz przeczytać więcej i poszerzyć swoje horyzonty poznawcze, zajrzyj na stronę – https://adsright.pl/remarketing/
Spis treści
Definicja remarketingu – stawiamy na konkret
Remarketing to proces umieszczania reklam online na stronach internetowych w oparciu o zebrane przez firmę parametry marketingowe. Umożliwia dotarcie do tych samych odbiorców, do których przedsiębiorcy dotarli już dzięki kampaniom bezpośrednim. Przedstawmy to na przykładzie. Wyobraź sobie sytuację, w której klient odwiedza Twoją witrynę i szuka określonego produktu. Właśnie, dzięki potencjałowi, który drzemie w pojęciu definiowanym jako remarketing możesz zaprezentować im zbliżoną ofertę, do tej, na której im zależy.
Negatywne konsekwencje remarketingu
Brak odpowiedniej konfiguracji filtrów bądź nieodpowiednia ilość eksponowanych przekazów reklamowych mogą skutecznie odstraszać potencjalnego klienta, a przecież każdemu przedsiębiorcy zależy na budowaniu bazy stałych, lojalnych konsumentów. Wymieniliśmy top 5 błędów, o których nie możesz zapominać:
- Numer 1: Nieznajomość swoich odbiorców.
- Numer 2: Brak sprecyzowanego budżetu.
- Numer 3: Niewłaściwie używane narzędzia.
- Numer 4: Nieuwzględnienie pomiarów.
Warto wspomnieć również o tym, że remarketing jest strategią kumulatywną, dlatego jeśli zamierzasz z niej korzystać, zacznij od małego budżetu i przetestuj go z mniejszym procentem całkowitego budżetu marketingowego, zanim zaczniesz skalować to się.
Krok po kroku – czyli jak zrealizować udaną kampanię remarketingową?
Przychodzimy do Ciebie ze zbiorem tipów, które ustrzegą przed porażką Twojego przedsiębiorstwa w realizacji strategii remarketingowej.
.
Potencjał tkwi w…liczbach
Remarketing powinien skupiać się na zapewnieniu rozsądnego zwrotu z inwestycji (ROI). Co więcej prowadzone kampanie nie mogą być realizowane w celu wzrostu sprzedaży za pośrednictwem dowolnych środków.
Jaki jest powód tego, że klienci odchodzą?
Kampanie remarketingowe powinny opierać się na zapewnianiu długoterminowego zwrotu z inwestycji poprzez maksymalizację wartości klientów w ciągu całego życia, zamiast skupiać się wyłącznie na przychodach krótkoterminowych.
Strategia e-mail marketingu
Pamiętaj o tym, żeby zintegrować swoją strategię ze strategią e-mail marketingu. Co to oznacza? Jeżeli zdecydujesz się na wysyłanie e-maili do konsumentów, zwiększysz ich zaangażowanie.
Za sprawą remarketingu dotrzesz do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę lub aplikację, bądź tylko do użytkowników, które pojawiły się tylko w określonym typie strony, którą zarządzasz bądź segmencie aplikacji. Zatem, popraw swój wizerunek, postaw na remarketing!